W międzyczasie zamówienie nowej piasty do tyłu. Stara ma bardzo zamulony będbenek. Zapadek nie słychać, czasem się blokują. Wybór padł na Deore LX. Niestety niedostępną w CR, więc trzeba ściągać z netu. Przednia piasta Deore leży i czeka od 2 lat, więc będzie okazja żeby oba koła przepleść.
4 640 371 obrotów kół* Vipera uczciłem wymianą napędu. W odstawkę poszły 2 łańcuchy hg50, środkowy blat alivio 38t i kaseta hg40 CS-HG40 / 11-32T (może przydadzą się zimą). W nowym sprzęcie blat i łańcuch takie same, kaseta CS-HG50 / 11-30T. Wymieniłem też pancerzyk przy tylnej przerzutce.
Wyraźnie czuć zmianę na lepsze. Napęd jest dużo cichszy, jakby sztywniejszy, zmiany biegów precyzyjniejsze i szybsze. Bardzo dużą różnicę zrobiła dodatkowo wymiana pancerza.
Centrum Rowerowe jak zwykle niezawodne, pancerzyk dostałem "od firmy". ;)
Ogólnie polecam wymianę napędu na poprawę humoru ;)
Wyprawa w celu odwiedzenia rezerwatu Czarcie Góry. Sam rezerwat szału nie robi, ale warto wybrać się na punkt widokowy Diabelce (panorama), na który trafiłem przypadkiem dzięki drogowskazowi przy wyjeździe na krajową 1.
Nie wiem jako to jest z tą średnią prędkością. Na trasie kręcę cały czas 26-28 km/h, a średnia na koniec i tak jest ok. 23, a im więcej po mieście tym gorzej.
Top speed w Kozielcu, gdzie wylali ostatnio nowy asfalt... niesamowite wrażenie podczas zjazdu po czymś tak gładkim, z ręką na hamulcu ;)
Wieczorem zebranie Stowarzyszenia Bydgoszcz Rowerowa